O kolečko víc…
Už skoro půl roku můžu tvrdit, že mam o kolečko víc…
Nenarážím na svůj pochybný psychický stav, ale na loňskou novinku od Shimana XT Dyna-sys s desetikolečkem. Už jako malý jsme se s rukama špičkovali kdo má víc rychlostí 18, 21 a maximum bylo po dlouhou dobu 27převodů tj. 3x9. Strastiplnou cestou jsem se dostal k sadě 3x10 = 30speed jak by bylo napsáno na starších kolech.
Určitě jste četli spoustu článků o technologiích, které do nové sady shimano nacpalo. Proto vás vynechám podrobnosti z jakého materiálu je ten a ten převodním jak je vyroben nejmenší pastorek, spíše napíšu pár zkušeností z těch 600km co jsem ni najel. Začnu tím, že jsem si pořídíl celou sadu bez brzd a přesmykače. Nastrojení sady proběhlo hladce, jen kliky Shimano se montují jinak než Truvativy co jsem měl. Protáhnout nové bovdeny a nastavit dorazit a za chvíli bylo hotovo. Záhy zjišťuji, že přesmykač XT (model 2005 myslím) je příliš vysoko a při správném nastavení škrta o nejmenší placku. Po pár kilometrech je rozhodnuto a dokupuju odpovídající přesmykač. Průzkum obou smyků potvrzuje moje podezření na jinak tvarované ramínko kvůli většímu převodníku (24zubů).
Když už jsem u zubů tak kliky jsou osazeny 24-32-42, vzadu deset koleček od 11-36zubů. Převod 24-36 je ekvivalentem 22-34, pro ty co se rádi perou s kopci je ten správný převod, protože to je ten převod, po kterém prahnete, když beznadějně mačkáte páčky, aby přeřadili na lehčí převod. O dva zuby zmenšené rozdíly mezi převodníky mají za následek, že nemusíte při převodu měnit vzadu o 3 ale jen o 2 kolečka při zachování stejné kadence.
Nové řazení nové bovdeny nové zuby řadí parádně od začátku do konce 600km a kupodivu špinavé. Při řazení jsem byl až zaražený tichostí a rychlostí přezaření, kolikrát jsem se na vlastní oči musel podívat, jestli řetěz přeskočil. Odřazovat jde jak ukazováčkem, tak palcem. Samotnému se mně stalo, že po přesednutí na jiné kolo jsem už jinak odřazovat nechtěl tak rychle si na to zvyknete. Samozřejmě je tu předpoklad že je řetěz užší kvůli desetikolečku a tak bude opotřebený rychleji než 9ti, zrovna nemůžu najít měrku tak nevím, ale zdá se mně, že v něm vydrží déle olej. Používám finish line – wet a řetěz mažu méně než u 9ky.
Po skoro tisícovce kiláků je na klikách pár záseků, povrch je náchylnější na hluboké šrámy než kované styla. Jeden zub doznal úhony o kámen atd. prostě žádné šetření. Řetěz vypadá, že by ještě par stováků vydržel, ale v rámci šetření kazety brzo nasadím novej SLXovej tak snad bude fungovat jako XTčkovej. Nikde jsem se nedočetl, o kolik je užší 10kovej než 9kouvej. Mam teorii, že užší řetěz drží líp olej a to trochu zpomaluje opotřebení asi tak o 1% :-D
5.6.2012
Tak XT řetěz vydržel 1220km pak se roznejtoval tolik k životnosti, Teď je tam ten SLX řetěz se stejnou porcí km kazeta vypada netknutě zbytek funguje parádně.
Komentáře
Přehled komentářů
Torsion bras de quelqu'un est comment dur votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur determination pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque temps votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang par de vos arteres a la vacances de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/cialis-apres-infarctus/
Blood Straits Readings Explained
(Aenvidgecesfef, 9. 10. 2018 3:49)