Zavzdušněná brzda
22. 3. 2009
A jak se to povelo mně?? No po zimě jsem kontroloval stav brzd, který po pár vyjíždkách po sněhu. Sníh je pěknej hazl dostane špínu úplně všude kam se normalne nedostane, alespon né v takové míře.No prostě a jesnoduše se dostala na pístky, které se pak nerovnomměrně vysouvají a hrozí nervydrásající škrtání o kotou.
No a jak jsem se snažil pístky vyčistit a rzhejbat jeden vyjel tolik ven až vyteklo něco málo životně duležité kapaliny. Při otírání kapaliny, klení a posílání sebe sama do oné "černé" díry, mi bylo hned jasné, dobrzdils...
Koukám po sklepě, brzdovku mam DOT 5 super, nějakou iněkční stříkačku taky mám jen hvězdičky torx zůstali na koleji:-( nakonec jsem nejaky nasel. Princip odvzdušnění je mi znám, ale na každou brzdu se musí jinak ;-) po chvíli pátrání je krásný návod na ivelo.cz krásný i s fotkami. Takže povolit páku šup sní dolu, povolit třmen vyndat destičky!!! Já jsem povolil víčko nádržky, ale doporučuju jen odvzdušnovací šroubek na páce (stříbrný torx) Na třmenu J7ky povolit malej šroubek u vedení hyd. hadičky.
Brzdu mam přez dva roky tak napřed vymněním kapalinu za novou nacpu plnou stříkačku do otvoru na třemnu a tlačím dovnitř kapalinu, jde to dobře uvnitř je těsnění. Musíte dávat pozor na kapalinu vytékající z páky, nejlepší je pomocník s další práznou stříkačkou odsávající vytékající kapalinu. Potom podle návodu zmáčknout páku nadoraz (napřed uplně povolit stavěcí kolečko), pozor zase kapalina vytejká z třemu. Zapumpovat stříkačkou ve třmenu naplnit až po okraj a našroubovat šroubek. V páce to samé a před utáhnutím šroubku narovnat páku do vodorovný polohy zakapat otvor a zašroubovat.
Znova bych upozornil na důležité věci:
No a jak jsem se snažil pístky vyčistit a rzhejbat jeden vyjel tolik ven až vyteklo něco málo životně duležité kapaliny. Při otírání kapaliny, klení a posílání sebe sama do oné "černé" díry, mi bylo hned jasné, dobrzdils...
Koukám po sklepě, brzdovku mam DOT 5 super, nějakou iněkční stříkačku taky mám jen hvězdičky torx zůstali na koleji:-( nakonec jsem nejaky nasel. Princip odvzdušnění je mi znám, ale na každou brzdu se musí jinak ;-) po chvíli pátrání je krásný návod na ivelo.cz krásný i s fotkami. Takže povolit páku šup sní dolu, povolit třmen vyndat destičky!!! Já jsem povolil víčko nádržky, ale doporučuju jen odvzdušnovací šroubek na páce (stříbrný torx) Na třmenu J7ky povolit malej šroubek u vedení hyd. hadičky.
Brzdu mam přez dva roky tak napřed vymněním kapalinu za novou nacpu plnou stříkačku do otvoru na třemnu a tlačím dovnitř kapalinu, jde to dobře uvnitř je těsnění. Musíte dávat pozor na kapalinu vytékající z páky, nejlepší je pomocník s další práznou stříkačkou odsávající vytékající kapalinu. Potom podle návodu zmáčknout páku nadoraz (napřed uplně povolit stavěcí kolečko), pozor zase kapalina vytejká z třemu. Zapumpovat stříkačkou ve třmenu naplnit až po okraj a našroubovat šroubek. V páce to samé a před utáhnutím šroubku narovnat páku do vodorovný polohy zakapat otvor a zašroubovat.
Znova bych upozornil na důležité věci:
- Pokuď si nevěřím svěřím kolo servisu!!
- Minerální olej a brzdová kapalina se nesmí zaměnit.
- Brzdová kapalina je agresivní pozor na oči, kůži moc nevadí, ale laku vašeho miláčka ano!!!
- Vyndat destičky a maximalně roztáhnout pístky.
- Před vyjetím pořádně vyzkoušet zda brzdy brzdí!!! Né že to zjistíte až při příjezdu z vedlejší na hlavní!!
- Berte to jako popis jak jsem to udělal a jako inspiraci doporučuji přečíst návod!!
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář